czwartek, 26 marca 2009

Brytyjska telewizja zareklamuje aborcję

Wielka Brytania ma kolejny pomysł na zmniejszenie ciąż u nastoletnich dziewcząt. Tym pomysłem jest emisja w telewizji reklam przedstawiających oferty klinik aborcyjnych.

"Oferty klinik aborcyjnych będą mogły być emitowane w czasie najwyższej oglądalności (prime time) m. in. ITV, Channel 4 oraz Sky - informuje "The Independent".

Jak podaje gazeta, ma to pomóc w rządowym programie zmniejszenia liczby ciąż wśród nastolatek. Według najnowszych danych, na każde 1000 ciąż w Wielkiej Brytani przypadają aż 42 u dziewcząt poniżej 18. roku życia. Stanowi to najwyższy współczynnik w Europie.

Nowym regulacjom przeciwne są brytyjskie organizacje pro-life.

"Aborcja będzie promowana jako prosty sposób na rozwiązanie problemów ciężarnych kobiet.(...)"
Jeśli chodzi o reklamy: "Tutaj szanse są nierówne. My nie mamy prawa do emisji reklam" - powiedział John Smeaton, dyrektor Stowarzyszenia Obrony Dzieci Poczętych (SPUC).

Ostateczna decyzja zapadnie 19 czerwca.

Źródło: independent.co.uk 26.03.2009

Zobacz też:
Reklama klinik aborcyjnych w radiu i telewizji? GW 26.03.2009

Porażka edukacji seksualnej w Wielkiej Brytanii

Pigułka "po" dla brytyjskich dwunastolatek




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© puls pro-life