Nerki pełnią ważne funkcje w ludzkim organizmie, które decydują o naszym zdrowiu. W Polsce na choroby nerek cierpi około 4 miliony osób, a większość z nich nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Nie wykazują wyraźnych i jednoznacznych dolegliwości, dlatego tak trudno je zdiagnozować. Zobacz zatem, co robić, żeby utrzymać swoje nerki w zdrowiu i dobrej kondycji przez długi czas.

Dlaczego powinniśmy zadbać o zdrowie nerek?

Nerki stanowią ośrodek układu moczowego i odgrywają niebagatelną funkcję w organizmie. Odpowiadają za wydalanie z moczem szkodliwych produktów przemiany materii. Innym zadaniem nerek jest filtrowanie krwi i oczyszczanie jej z toksyn. Wpływa to na regulację płynów ustrojowych, a także zatrzymanie niezbędnych minerałów w ciele człowieka. w przypadku jakichkolwiek dolegliwości związanych z nerkami należy udać się do lekarza. Specjalistów w tej dziedzinie odnajdziesz dzięki stronie https://davita.pl/znajdz-osrodek.

Co robić, żeby mieć zdrowe nerki?

O swoje ciało należy dbać zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Aby mieć zdrowe nerki należy wprowadzić do swojego trybu życia kilka rutynowych czynności. Dzięki tym wskazówkom unikniesz nieprzyjemnych dolegliwości lub chorób nerek.

Pij dużo wody

Ludzki organizm składa się głównie z wody. Potrzebujemy jej, aby prawidłowo funkcjonować. Spożywanie odpowiedniej ilości wody sprzyja zwłaszcza nerkom. Najlepiej jeśli jest to od 1,5 do 3 litrów płynów dziennie. Zapobiegnie to odkładaniu się produktów przemiany materii i tworzeniu się kamieni nerkowych. Ważne jest również regularne wydalanie moczu. Zalegający w pęcherzu może powodować namnażanie się bakterii i rozwój infekcji.

Stosuj zbilansowaną dietę

Zachowanie optymalnej wagi ciała wpływa na zdrowie wszystkich narządów, również na nerki. W twojej diecie nie powinno zabraknąć żurawiny, która zapobiega powstawaniu bakterii w pęcherzu i nerkach. Zaleca się również spożywanie pomarańczy i selera naciowego, które utrudniają tworzenie się kamieni nerkowych. Brzoskwinie, truskawki czy czarne porzeczki to również dobry pomysł, ponieważ są moczopędne, co wpływa na wydalanie toksyn z organizmu. Unikaj nadmiernego jedzenia szpinaku, szczawiu czy botwinki. Zawierają one szczawiany, które odkładają się w postaci kamieni nerkowych. Poleca się również ograniczenie białka w diecie, ponieważ nerki potrzebują dużo czasu, aby rozłożyć wszystkie związki w nim występujące.

Ruch to zdrowie

Aktywność fizyczna wpływa nie tylko na wygląd naszych mięśni, ale również przyczynia się do zachowania prawidłowych wyników badań oraz zdrowia. Zgubienie zbędnych kilogramów odciąży nerki od nadmiernego wysiłku, który muszą włożyć w procesy filtracyjne. Nadwaga i otyłość wpływają na występowanie stanów chorobowych nerek. Ważne jest, aby znaleźć chociaż pół godziny w ciągu dnia na ćwiczenia, spacery lub inną formę ruchu.

Rzuć palenie

Nałogowi palacze chorują częściej niż osoby niepalące papierosów. Tytoń spowalnia przepływ krwi przez nerki, przez co zmniejsza się ich funkcjonowanie. Osoby palące papierosy mogą chorować na raka nerek i pęcherza. Papierosy mogą wywołać też miażdżycę. Zatkane tętnice nie doprowadzają krwi do nerek i powodują ich choroby.

Profilaktyka

Badania lekarskie mogą na wczesnym etapie wykryć nieprawidłowości, które będzie można jeszcze wyleczyć. Regularne badania moczu powinny wykonywać osoby, które chorują na cukrzycę bądź nadciśnienie lub, gdy w rodzinie występują dolegliwości nerek. Po 40. roku życia powinno sprawdzać się poziom kreatyniny we krwi przynajmniej raz w roku. Wszelkie obawy należy konsultować ze swoim lekarzem albo zgłosić się do specjalisty.

Prawidłowe funkcjonowanie nerek gwarantuje nam długie i zdrowe życie. Zmiana trybu życia i nawyków żywieniowych to klucz do sukcesu na wielu płaszczyznach.

LEAVE A RESPONSE

You Might Also Like